Ons verhaal

inZet is er voor iedereen met een hulpvraag in Zoetermeer en voor iedereen die iets wil doen of wil betekenen voor een ander. Jong of oud, je bent altijd welkom. inZet is dé organisatie voor ondersteuning in het hart van elke wijk. 

Achtergrond

inZet is gestart op 1 mei 2021 als samenwerkingsverband. Onder het samenwerkingsverband vallen acht organisaties met expertise op het gebied van ondersteuning, welzijn en preventieve (jeugd)hulp. 

De Ambachtenwerkplaats is ontwikkeld door (en van) Piëzo- én volgt de kernprincipes: zelfredzaamheid, leren door doen, werken in rollen, betrokkenheid.

Daarnaast werken we ook zes samenwerkingspartners, dit maakt het aanbod compleet.  

De dienstverlening van inZet varieert van eenvoudige ondersteuning tot intensievere vormen van hulp. We gebruiken hierbij de methode Positieve Gezondheid, waarbij de nadruk ligt op preventieve, collectieve en innovatieve ondersteuning. Wij verbinden professionals, ervaringsdeskundigen, vrijwilligers, mantelzorgers en inwoners in de wijk met elkaar. Iedereen doet ertoe. De vrijwilligers, ervaringsdeskundigen en professionals bundelen kennis en hun jarenlange ervaring in ondersteuning op één plek. 

Governance

De Raad van Commissarissen van inZet bestaat uit drie betrokken en deskundige leden die vanuit een gezamenlijke visie op toezicht invulling geven aan hun rol. Vanuit de rollen: ambassadeur, werkgever, adviseur en critical friend dragen zij elk op hun eigen manier bij aan de ontwikkeling en koers van de organisatie:

  • Ben Pluijmers, voorzitter van zowel de Raad van Commissarissen als de Algemene Ledenvergadering
  • Roel de Bruijn, lid Kwaliteit & Innovatie
  • Esmée Nuninga, lid Financiën & Bedrijfsvoering

Met een sterk gevoel voor governance en een scherp inzicht in de maatschappelijke en politiek-bestuurlijke context, leveren de toezichthouders een waardevolle bijdrage aan het functioneren van inZet. Zij begrijpen de impact van de kleinschaligheid van de organisatie en weten effectief te schakelen tussen de verschillende rollen die goed toezicht vraagt. Hun betrokkenheid en professionele benadering maken hen tot een krachtig klankbord voor het bestuur en een stabiele factor in de verdere ontwikkeling van inZet.

Bestuur

inZet heeft een éénkoppig bestuur dat wordt ondersteund door de bestuurssecretaris. Samen geven zij richting aan de strategische koers van de organisatie, bewaken zij de maatschappelijke opdracht van inZet en zorgen zij voor een goede balans tussen innovatie en continuïteit in het sociaal domein.

Bertine Spijkers – Directeur-bestuurder
Als directeur-bestuurder geeft Bertine leiding aan de organisatie en draagt zij de eindverantwoordelijkheid voor de uitvoering van de maatschappelijke opdracht van inZet. Zij onderhoudt het contact met samenwerkingspartners, opdrachtgevers en andere stakeholders. Met haar verbindende stijl en scherpe blik op maatschappelijke ontwikkelingen zorgt zij voor mensgericht leiderschap. Haar focus ligt op het versterken van samenwerking, het realiseren van impact voor inwoners en het borgen van de waarden in beleid en uitvoering.

Ilse de Vries – Bestuurssecretaris
Ilse ondersteunt het bestuur op strategisch, organisatorisch en bestuurlijk niveau. Zij bewaakt de Governance structuur en is daarnaast verantwoordelijk voor de secundaire bedrijfsvoering. Met haar brede blik op organisatieontwikkeling vormt zij een schakel tussen bestuur, toezicht en uitvoering. Ilse draagt bij aan de strategische ontwikkeling en bevordert transparantie en samenwerking binnen en buiten de organisatie.

Bestuursverslagen & Koersplan

Het jaarlijkse bestuursverslag geeft een goed beeld van al onze activiteiten die we hebben uitgevoerd en van de ontwikkelingen waar we mee te maken kregen in het afgelopen jaar. 

Het koersplan is een strategisch document en beschrijft de prioriteiten en de ontwikkelingen die wij nastreven voor de komende 4 jaar.